چگونه در فصل پاییز سالم بمانیم – نیوز



بازتاب خبر news.ir

ورزش

به ورزش ادامه دهید

اجازه ندهید که آب و هوای سرد باعث قطع برنامه تمرینی ورزش شما شود. تحقیقی منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی انگلیس، جدا از حفظ تناسب اندام، فعال ماندن می‌تواند به شما کمک کند تا در فصول پاییز و زمستان کمتر دچار سرماخوردگی شدید باشید. این مطالعه نشان داد که شدت علائم سرماخوردگی در شرکت کنندگان اهل ورزش بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

شستشوی دست

دستان خود را مرتب بشویید

نگران سرماخوردگی هستید؟ به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، شستن مداوم دست‌ها با صابون یا شوینده‌های الکلی می‌تواند روشی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است.

نور

سعی کنید از نور درمانی استفاده کنید

احساس غمگینی، بی ارزشی، گناه یا بی قراری می‌کنید؟ ممکن است نوعی افسردگی را تجربه کنید که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) شناخته می‌شود و به طور معمول در ماه‌های پاییز و زمستان افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای مقابله با این مشکل در خانه استفاده کنید نور درمانی است. طبق اطلاعات انجمن روانپزشکی آمریکا، استفاده از نور درمانی به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر در روز می‌تواند به شما در کاهش علائم بیماری کمک کند.

خروج از خانه

وقت بیشتری را در خارج از خانه سپری کنید

در حالی که در ماه‌های سردتر نور خورشید کم است، باید سعی کنید هر وقت می‌توانید آن را بگیرید. انجمن روانپزشکی آمریکا همچنین پیشنهاد می‌کند که گذراندن وقت در خارج از خانه و افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به کاهش علائم اختلال عاطفی فصلی (SAD) کمک کند.

جینسینگ

جینسینگ را به رژیم خود اضافه کنید

نگران فصل آنفولانزا هستید؟ تحقیقات دانشگاه ایالتی جورجیا نشان می‌دهد که جینسینگ قرمز می‌تواند از آنفولانزا جلوگیری کرده و آن را درمان کند. می‌توانید این ریشه را به صورت چای گرم بنوشید یا آن را به عنوان مکمل مصرف کنید.

 

لینک منبع: چگونه در فصل پاییز سالم بمانیم – نیوز

https://www.news.ir/213644/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85/

خبر اقتصادی